Home Gadgets Totale verkopen Huawei Consumer Business Group West-Europa meer dan $ 2 miljard

Totale verkopen Huawei Consumer Business Group West-Europa meer dan $ 2 miljard

by Mark van Truijen

Huawei heeft aangekondigd dat de totale verkopen in 2015 van de Consumer Business Group (CBG) boven de mijlpaal van 2 miljard dollar (ruim € 1,8 miljard euro) zijn uitgekomen in West-Europa. Het gaat hierbij om de verkoop aan wederverkopers. De aankondiging volgt na een indrukwekkende groei van bedrijfsactiviteiten in 2015 in West-Europa, met een jaar-op-jaartoename van meer dan 45 procent in verkoopopbrengsten.

Van links naar rechts: Kevin Tao, Vice President van Huawei Corporate Kwaliteit, Processen & IT; Vincent Pang, President Huawei West-Europa; Richard Yu, CEO van de Huawei Consumer Business Group en Richard Ren, President Huawei West-Europa Consumer Business Group bij de ceremonie om de mijlpaal te vieren.

“Dit succes is hangt samen met onze nieuwe bedrijfsstrategie. Die concentreert zich op drie punten. Ten eerste hebben we ons aanbod uitgebreid in het midden- en high-end smartphonesegment. Wij hebben zeer positieve feedback van consumenten ontvangen op onze vlaggenschepen, zoals de P8 en de Mate S. Ten tweede hebben we onze samenwerking met de belangrijkste telecomoperators en partners versterkt, om zo een win-winsituatie voor elke betrokken partij te creëren. Tot slot hebben we de offline winkelervaring uitgebreid en verbeterd voor de eindgebruiker. Onze producten kunnen worden ervaren in het overgrote deel van de retailhotspots in de regio. Deze inspanningen komen duidelijk tot uiting in de hoge verkoopcijfers, maar ook in de toegenomen naamsbekendheid in de regio”, zegt Richard Ren, CEO van de Consumer Business Group van Huawei West-Europa. “We willen voortbouwen op dit succes door innovatieve en stijlvolle apparaten te blijven aanbieden die voldoen aan de behoeften van onze klanten. Daarnaast versterken we onze R&D-activiteiten om goede hardware en software te bieden.”

“De snelle groei in West-Europa moedigt ons aan om ons in onze bedrijfsstrategie te concentreren op het premiumsegment. West-Europa is één van onze belangrijkste markten. Nu de wereldwijde merkbekendheid toeneemt, zien we dat we op het goede spoor zitten om een echt geliefd merk te worden”, zegt Richard Yu, CEO van de Huawei Consumer Business Group.

Volgens de cijfers van GfK over oktober 2015 heeft Huawei een marktaandeel van 10% van de smartphones in Italië en van 13,8% in Spanje. Waarvan in Spanje meer dan 55% in het midden- en high-end-aanbod van €400-500 smartphones. Volgens de nieuwste smartphoneverkoopgegevens van Kantar Worldpanel ComTech, is Huawei nu het tweede Androidmerk in vijf West-Europese landen. Huawei krijgt positieve feedback van consumenten op de producten en ziet dit terug in de stijgende verkoopcijfers in West-Europa, vooral in het high-end segment. De Huawei P8-familie, gelanceerd in april van dit jaar, kreeg het succes in de markt vanwege zijn unieke lightpainting functie. En de Huawei Mate S, die in september is gelanceerd op de IFA, is goed ontvangen door de eindgebruiker vanwege de combinatie van een onconventioneel design met state-of-art smartphonetechnologie en innovatieve touch-screen controle. Deze innovatie zorgt voor een nieuw soort interactie tussen mens en machine. Daarnaast is de award-winnende Huawei Watch goed ontvangen door de consument vanwege zijn klassieke tijdloze design. Ook dit draagt bij aan het succes van Huawei.

Naast het verkoopsucces is de naamsbekendheid van Huawei in West-Europa toegenomen. Volgens Huawei’s eigen enquête heeft het merk 64% naamsbekendheid in de regio, een jaar-op-jaar stijging van 30% in 2015. De merkpositionering van Huawei is ook toegenomen: het merk staat nu op de 88e plaats in de Interbrand Top 100 Best Global Brands List 2015. En in mei 2015 werd Huawei uitgeroepen tot een van de BrandZ’s ‘Top 100 Global Brands’ van dit jaar. Dit was voor de eerste keer, waarbij Huawei op de 16e plaats eindigde in de categorie technologie en wetenschap, met een merkwaarde van $15.335 miljard.

De Huawei Consumer Business Group zal in 2016 doorgaan haar ervaring en kennis in telecommunicatie, hardware en software verder te benutten om zo haar marktaandeel en naamsbekendheid in de regio verder uit te breiden.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x