Home Gaming Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands – De eerste game met NVIDIA Turf Effects

Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands – De eerste game met NVIDIA Turf Effects

by Mark van Truijen

Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands is de eerste game die gebruikt maakt van de NVIDIA Turf Effects. De game maakt ook gebruik van NVIDIA Volumetric lighting, HBAO+ en bevat NVIDIA Ansel.

Wanneer je Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands aan het spelen bent loopt je karakter door grote open velden die vol staan met bloeiende vegetatie. Als je loopt dan beweegt het gras om je benen heen. Voertuigen laten sporen achter. De bladeren laten schaduwen achter. Dat is NVIDIA Turf Effects in actie.

NVIDIA Turf Effects simuleert en rendert grote gebieden gras die bewegen door fysiek contact. Onze gras-technologie levert een volledig realistische, meetkundige representatie, en grassprieten kunnen weergegeven worden in laag detail met drie driehoeken tot wel 100 driehoeken per grasspriet waardoor er een voortdurend hoog niveau van detail aanwezig is. De rendering ondersteunt natuurlijke schaduwvorming met correcte schaduwen afkomstig van de individuele grassprieten alsook de aanwezigheid van zelfschaduw, belichting van twee kanten en correcte, natuurlijke belichting afhankelijk hoe een bepaald gebied meetkundig is opgebouwd. Voors ondersteunt de simulatietechniek interactie met zeer complexe vormen en objecten, hetgeen nieuwe soorten gameplay oplevert.

De realistische schaduwen in de game zijn gecreëerd met NVIDIA HBAO+, hetgeen realistische Ambient Occlusion schaduwen rond objecten en oppervlakten realiseert, wat resulteert in nóg hoogwaardigere en rijkere beelden in vergelijking met voorgaande real-time AO -technieken. HBAO+ is een zeer populaire technologie die reeds in talloze games is toegepast zoals games als Assassin’s Creed: Syndicate, Call of Duty: Ghosts, For Honor, Rise of the Tomb Raider, Tom Clancy’s Rainbow Six SiegeTom Clancy’s The Division, The Witcher 3: Wild Hunt, World of WarCraft: Warlord of Draenor en vele anderen.

De zogenaamde Crepuscular rays of “God Rays” worden gecreëerd met NVIDIA Volumetric Lighting. Volumetric Lighting, een geavanceerde belichtingstechniek die veel beter simuleert hoe licht zich daadwerkelijk gedraagt wanneer het door de licht en atmosfeer voortbeweegt.Deze techniek is zichtbaar in games als Fallout 4Far Cry 4 en Batman: Arkham Knight.

Ansel wordt ondersteund in ARK: Survival Evolved, Conan Exiles, Dishonored 2, Mirror’s Edge Catalyst, Obduction,War Thunder, Watch Dogs 2, The Witcher 3: Wild Hunt and The Witness. Ansel zal zijn opwachting maken in aanstaande titels zoals Lawbreakers en Mass Effect: Andromeda. Het is ook reeds toegevoegd aan de Unity Engine en de Unreal Engine als een plug-in.

GeForce gamers kunnen gratis For Honor of Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands ontvangen bij de Prepare for Battle GeForce GTX bundle.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x