Home Gaming The Legend of Zelda: Breath of the Wild Preview

The Legend of Zelda: Breath of the Wild Preview

by Mark van Truijen

Tijdens de E3 van dit jaar werd de nieuwe Zelda eindelijk uit de doeken gedaan, afgelopen donderdag kreeg ik de kans om de game op uitnodiging van Nintendo te spelen.

Nintendo organiseerde een evenement waarop de Nederlandse pers de kans kreeg om 40 minuten aan de slag te gaan met de nieuwe Zelda. De demo’s waren gelijkwaardig aan die van de E3. De eerste demo focuste zich vooral op het ontdekken van de wereld, zo waren alle NPC’s en verhaalelementen uit de game gehaald. De tweede demo bevatte wel alle verhaal elementen en nam je mee naar de intro van de game.

E3-2016_ZeldaBotW_02_SCRN07

Breath of the Wild neemt afscheid van een hoop oude Zelda gameplay tradities. Zo springt Link niet langer meer automatisch en moet je net zoals bij ieder game zelf springen. Daarnaast kan Link ieder wapen gebruiken wat er in de wereld te vinden is en is hij niet langer gebonden aan de Master Sword. Maar de wapens die je vind gaan natuurlijk niet eindeloos mee en zullen verslijten en zelfs kapot gaan na een tijdje gebruikt te hebben. Door de vele verschillende wapens kun je voor het eerst ook min of meer een eigen vechtstijl ontwikkelen. Je kunt kiezen voor een zwaar wapen wat langzaam slaat maar toch ontzetten veel schade doet of toch voor dat ene lichte snelle wapen wat minimaal damage levert.

E3-2016_ZeldaBotW_02_SCRN10

Met een hoop nieuwe gameplay elementen betekend automatisch ook dat de interface flink op de schop gaat. Nieuw is de temperatuur meter, deze moet je regelmatig in de gaten houden in nieuwe gebieden en je zult link moeten kleden na de omgevingstemperatuur van dat gebied want anders zal je dood gaan. Daarnaast heb je nu de beschikking over een geluidsindicator zodat je kunt zien hoeveel lawaai je maakt als je stealth te werk wilt gaan en zo min mogelijk opgemerkt wilt worden.

Ook nieuw in Zelda is het maken van eten en het omhakken van onder andere bomen. Door het verzamelen van vlees, groentes en bloemen, kan je verschillende gerechten en combinaties maken die er weer voor kunnen zorgen dat verschillende bonussen krijgt zoals cold resistant zodat je koude gebieden kunt betreden. Ook zullen de goede combinaties meer hartjes aanvullen.

E3-2016_ZeldaBotW_02_SCRN02

De versie van Zelda die wij speelde draaide nog wel op een debug console en dat werd al snel duidelijk aangezien de Wii U zelf niet te zien was en de game nog al vrij onstabiel draaide en de weer effecten die te zien waren in de trailer waren niet aanwezig in de demo waarschijnlijk omdat de game nog niet voldoende geoptimaliseerd was. Wel zit de game boordevol details en is het geied rijkelijk gevuld met dieren en kleine kampjes met vijanden. Je hebt voor het eerst echt het gevoel in een Zelda game dat de wereld leeft en dat ieder dier en vijand zijn eigen routine en leven heeft.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x