Home MoviesDVD/Blu-Ray The Hunger Games: Mockingjay – Part 2 Review

The Hunger Games: Mockingjay – Part 2 Review

by Overige Redacteuren

Aan alles komt een eind. Zo ook aan de populaire The Hunger Games reeks met Mockingjay Part 2 als finale. Al snel na het succes van het eerste deel verwachtte het publiek evenaring van zowel Harry Potter en Twilight. Zeker toen ook deze studio besloot het laatste boek in twee delen uit te brengen. Helaas resulteerde dit wel in een vooral traag eerste deel waarbij 2 uur toch wel aanvoelde als een lange zit. Desalniettemin komt nu deel 2, die zal vast een stuk spannender zijn toch?

Hoofdrolspeelster en leider van het verhaal Katniss Everdeen (Jennifer Lawrence) heeft na catching fire voor de tweede keer de gruwelijke Hunger Games overleefd. Echter bevat deel drie weinig tot geen directe actie. Het draait meer om de spanning en aanloop naar finale met een knallende cliffhanger. Toch pakt Mockingjay Part 2 deze niet lekker op. Het verhaal komt traag van de grond en het voelt al snel alsof we weer terug zijn in toch wel saaie deel drie. De film bouwt zeker in de eerste helft veel op dialogen waarin Katniss meer een bijrol lijkt te hebben. De districten zijn aan het rouwen, maar tegelijkertijd ook in volle opstand aan het komen tegen president Snow en zijn volgelingen. Vooral president Coin lijkt hier de vruchten van te plukken waardoor haar rol aanzienlijk groot wordt.

hungergamesmockingjayp2bigstill

Gelukkig draaien de rollen na de eerste helft om. Katniss veranderd weer in het personage dat we van haar gewend zijn sinds het eerste deel; roekeloos, soms wat onhandig, maar vooral dapper. Dit voelt dan ook pas als begin van de film terwijl we inmiddels toch echt al aardig wat minuten erop hebben zitten. Er vinden constant plot wisselingen en hevige aanvallen plaats waardoor je als kijker niet anders dan alert dient te zijn. Toch zul je als fan van het boek niet erg tevreden zijn met de gaten die vallen tijdens het einde van de aanvallen. Want desondanks het feit dat er twee films nodig zijn voor een boek, wordt er vrij veel niet in detail verteld.

Ondanks het feit dat de makers het succes van The Hunger Games niet willen los laten hadden twee films ook dit keer geen toegevoegde waarde. Toch stelt de cast met name Jennifer Lawrence niet teleur. Haar acteerwerk is ijzersterk waardoor de emotionele scenes voelbaar zijn. En is ook deze disc een toevoeging aan de collectie.

BLU-RAY/DVD Extra’s

De 4-Disk editie van The Hunger Games: Mockingjay part 2 biedt enorm veel extra’s. De bonus Blu-Ray bevat zo’n 7 extra onderwerpen die een kijkje nemen in de productie van de film. Denk hierbij aan de opbouw van decors, de CGI of het acteerwerk van de cast. Door het feit dat er heel erg veel achter de schermen gebeurd voor het maken van de film heeft het zeker toegevoegde waarde. Mocht je ooit twijfelen tussen de 4-disk editie of alleen de DVD/Blu-ray dan wordt de editie met de extra’s zeker aangeraden.

Hunger-Games-Mockingjay-Part-2-Trailer

[review_summary title=”Review” summary=””
positives=”Goed Acteerwerk Jennifer Lawrence