Home MoviesDVD/Blu-Ray Star Wars: The Force Awakens DVD/Blu-Ray Recensie

Star Wars: The Force Awakens DVD/Blu-Ray Recensie

Menig Sci-Fi liefhebber heeft eind 2015 kunnen smullen van Star Wars: The Force Awakens. Regisseur J.J. Abrams (Star Trek, Mission Impossible) maakte zichzelf onsterfelijk door het succes van de film. Na alle records verbroken te hebben heeft de meerderheid van film-kijkend Nederland de film wel gezien. Inmiddels is de film uitgekomen op DVD/Blu-Ray. Heb je hem nog niet gezien of wil je de film aan je collectie toevoegen lees dan verder.

Luke Skywalker, de laatste Jedi, is vermist. Hoewel er veel pogingen gedaan zijn door de Rebellen om hem te vinden waren ze allen tevergeefs. Intussen komt uit de resten van het Keizerrijk de First Order tot stand.  Onder leiding van de slechte Snoke en zijn Sith-leering Kylo Ren wordt er gewerkt aan een 2e Death-Star om zo het koninkrijk voor eens en altijd uit te roeien. Gelukkig is er een nieuwe Jedi leerling op komst genaamd Rey, een aasgier uit de woestijn Jakku die met behulp van Stormtrooper Finn hier een stokje voor gaat steken.

Het 7e deel van Star Wars neemt een andere richting dan de vorige delen. Hoewel er karakters uit de originele Star Wars serie in spelen (Han Solo, Prinses Leia) bekijk je de wereld nu door de ogen van een jongere heldin. Dit zorgt voor een overbrugging van de generatiekloof die Star Wars met zich meebrengt. De loyale fans worden hierdoor getrokken maar ook de nieuwe instappers. Daarnaast is het verhaal zo gemaakt dat het niet echt nodig is om de vorige delen gezien te hebben. Wellicht zou deel 4: A New Hope een goede film zijn mochten nieuwkomers achtergrond informatie zoeken zonder de hele reeks te moeten kijken.

star-wars-imax-2400x1200-758998644677

DVD/Blu-Ray Extra’s
Enkel een film is in 2016 not done. Disney is hier ook zeker van op de hoogte want de extra’s waar je als fan blij van wordt zijn er. Op de extra disc in de speciale editie van de film vindt je een hoop bonusmateriaal. Denk hierbij aan het maken van BB-8, de geheimen die de film met zich meebrengt, de special effects of hoe de vechtscènes worden geproduceerd. Het is vanaf het moment dat je het schijfje in de speler doet al duidelijk dat er erg veel tijd en moeite is gestopt in het maken van de extra disk. Voor de liefhebbers zijn er ook verwijderde scènes, het maken van John Williams’ 7e symfonie en alles over CGI. Ben je dus op zoek naar een complete film ervaring voor thuis dan is Star Wars: The Force Awakens een must-have voor je collectie.

Wil jij kansmaken op Star Wars: The Force Awakens op DVD? Ga dan snel naar onze prijsvraag en win!

WINNEN! DVD STAR WARS: IV