Home Gaming Review: WWE 2K18

Review: WWE 2K18

by Sven

ARE YOU READY TO RUUUMBLEEE? Het is namelijk weer tijd voor een nieuw deel in de WWE 2K serie, namelijk tijd voor WWE 2K18. Elk jaar heb ik het privilege om WWE 2K18 te reviewen en ook dit jaar heb ik de game helemaal gespeeld om te zorgen dat ik een goed beeld heb van de game. De WWE 2K games staan er wel altijd echter om bekend dat het 1 stap voorwaarts en 2 stappen terug is. Is dat dit jaar weer het geval? Is WWE 2K18 de John Cena of de James Ellsworth van WWE Games?

Een grote stap vooruit op grafisch gebied

Laat ik meteen met het beste beginnen van deze game, de graphics. Dit jaar is het eerste jaar dat de game niet is uitgekomen op last gen consoles en je merkt dat dit de game ten goede komt. De game ziet er namelijk zoveel beter uit met de nieuwe engine. Deze engine zorgt ervoor dat het licht in de game er veel realistischer uitziet, waardoor de superstars er ook weer beter uitzien tijdens hun entrances, maar ook tijdens de gevechten zelf. De superstars zien er veel echter uit en je hebt veel meer het gevoel dat je echt in de WWE actie zit. Daarnaast zien jouw created superstars er weer nog realistischer uit dan voorgaande jaren. Voorgaande jaren was het nog wel eens het geval dat jouw Created Superstar een beetje buiten de boot viel qua graphics, maar dit jaar hebben 2K en Yukes zich overtroffen door bijna alles gelijk te trekken wat mensen zoals TJP zien er net zo goed uit als John Cena.

Het verschil tussen WWE 2K17 en 2K18

Is MyCareer het eindelijk waard?

Al sinds WWE 2K15 proberen 2K en Yukes een MyCareer mode neer te zetten die net zo veel plezier geeft als de MyCareers van de NBA 2K serie. Daarom hebben 2K en Yukes dit jaar iets anders gedaan met de career mode van WWE 2K18. Dit jaar heeft 2K een free roam geintroduceerd waardoor je backstage kan praten met andere WWE Superstars en met het management. Je kan van die superstars bepaalde side quests aannemen, waardoor je ook met hen een Tag Team kan vormen als je dat nodig lijkt. Het eerste deel van de MyCareer mode is wel heel scripted. Iedereen heeft dezelfde storyline, alleen zijn er twee manieren om die storyline te vervullen. Je kan namelijk een corporate guy zijn (heel) of een fan favorite (face). Maar welke richting je ook kiest, uiteindelijk kom je overal op hetzelfde uit, op WrestleMania. MyCareer heeft daarom wat voordelen, maar ook wat nadelen op zijn voorganger. Door dat het meer scripted is, is het verhaal een stuk beter dan vorige versies, maar doordat het scripted is, heb ik niet het gevoel dat ik echt bezig ben met de Career van mijn superstar. Toch is deze versie van MyCareer beter dan de MyCareer uit 2K17 en dat is al een hele vooruitgang en ik ben benieuwd wat 2K gaat doen met WWE 2K19.

Laat jij je een nieuwe outfit aanmeten in WWE 2K18?

Road To Glory

2K heeft dit jaar een gloed nieuwe mode in de game gestopt die ervoor moet zorgen dat jij jouw MyPlayer online kan meenemen voor een geweldige ervaring. Road to Glory is een soort van online MyCareer mode, waarin jij jouw MyPlayer tegen andere created superstars laat vechten om er voor te zorgen dat je geplaatst wordt voor een featured match op de eerst volgende Pay Per View. Zo was er laatst een featured match tegen The Miz op TLC en moest je bepaalde objectives doen in een match om ervoor te zorgen dat je geplaatst werd. Was je geplaatst en won je de match tegen The Miz? Dan kreeg je een speciaal item voor jouw MyPlayer. De mode werkt best goed, omdat de servers van 2K blijkbaar beter werken dan voorheen, zo zijn er minder connectie problemen en zijn er minder lag problemen tijdens matches, waardoor die vloeiend zijn en blijven. Toch is het niet een mode waar ik veel tijd in zal steken, omdat veel mensen online gebruik maken van spam moves. Zij blijven steeds moves gebruiken die moeilijk te reversen zijn, waardoor je weinig kan doen tegen diegene, iets wat ontzettend vervelend kan zijn.

You want Donald Trump? Make Donald Trump.

Heeft een van jullie wel is gedroomd om Donald Trump in elkaar te slaan? Sommige van jullie misschien wel, maar als je dat echt zou doen, zou je in grote problemen raken met de Amerikaanse politie. Gelukkig kan je in WWE 2K18 gewoon Donald Trump maken en hem helemaal in het rond gooien met bijvoorbeeld Braun Strowman of Brock Lesnar! De Creation suite van WWE 2K18 is erg verbeterd ten opzichte van WWE 2K17. In deze versie zitten veel meer mogelijkheden om iemand te vormen zoals jij het precies wilt, waardoor de lichamen en de gezichten veel echter worden dan in voorgaande games.

Daarnaast kan je in WWE 2K18 ook weer je eigen Arena, Championship en Move-Set maken. Create an Arena heeft een kleine upgrade gekregen, waardoor het makkelijker is om je eigen arena’s te maken, maar het is niet ontzettend vernieuwend. Alleen Create a superstar, zoals hierboven vermeld al, is echt vernieuwend en geeft meer mogelijkheden dan ooit tevoren.

Daarnaast zit er een “nieuwe mode” in WWE 2K18. Dit is Custom Matches. Deze mode laat aan jouw de keuze wat voor matches je wilt hebben. Wil je een falls count anywhere 2 out of 3 falls match? Dat kan! Wil je een K.O. Match? Dat kan! Alleen is deze mode niet zo nieuw als 2K het voordoet. Create a Match zat namelijk al jaren in de last gen games en is dus eigenlijk geen nieuwe toevoeging, maar juist de bevestiging van 1 stap voorwaarts, 2 stappen terug. Tuurlijk het is fijn dat het er weer in zit, maar het had er in eerste instantie nooit uit gemogen.

WWE Universe Mode

De mode waarin ik mijn meeste tijd steek is Universe Mode, een mode waarin je zelf kan bepalen hoe je shows gaan. Het is de ultieme manier om bepaalde superstars tegen elkaar op te zetten in een rivalry. Dit jaar heeft 2K het rivalry systeem ook verandert. Voor elke show heb je drie rivalries die actief zijn, maar kan je drie rivalries neerzetten die beginnend zijn, waardoor die superstars al een beetje elkaar treiteren in de shows, maar nog niet echt in een rivalry zitten. Dit is een fijne toevoeging, waardoor je niet elke maand de rivalries apart hoeft te managen. Verder is Universe Mode niet veel verandert ten opzichte van vorig jaar. Het werkt nog steeds en het is fijn om een heel jaar lang alles uit te plannen, maar alsnog mis ik bepaalde dingen. Brock Lesnar is bijvoorbeeld niet een heel jaar lang aanwezig, maar als je Lesnar toewijst aan een show, dan is die er elke week, waardoor het realisme een beetje afneemt. Tuurlijk, het zijn kleine dingen, maar ik hoop dat Universe mode volgend jaar meer aandacht krijgt, zodat het zich kan ontpoppen tot een geweldige simulatie mode.

Kom jij bovenaan te staan in de Power Rankings in Universe Mode?

De controls in de game voelen net zoals WWE 2K17 goed aan en daarom is er weinig veranderd. Toch heeft 2K een toevoeging gedaan aan de game. Zo kan je nu je tegenstanders oppakken en kan je ze in verschillende posities dragen, waardoor je bepaalde moves kan opzetten, maar je ook makkelijker tegenstanders uit de ring kan werpen. Het is een kleine toevoeging, maar het geeft meer controle over matches wat natuurlijk ontzettend belangrijk is voor een game zoals WWE 2K18.

De kleine dingetjes

WWE 2K18 heeft dit jaar 8 man matches toegevoegd, iets waar de community al jaren om vraagt. Alleen op de Xbox One is deze match zo ontzettend instabiel, dat het onspeelbaar is, de framedrops zijn dramatisch. Zelfs 6 man matches zijn soms nog laggy. Op dit moment vermijd ik de 8 man matches en tevens ook de Royal Rumble, omdat de Royal Rumble ook last heeft van deze frame drops. De 8 man matches waren een verkooppunt voor WWE 2K18, maar het werkt gewoon nog niet lekker.

Nog iets waarmee 2K mee adverteerde was een verbeterde commentary, maar dit jaar is dat net zo vreselijk als voorgaande jaren. Dit jaar hoor je nieuwe stemmen in de vorm van Corey Graves en Byron Saxton, maar beide klinken net zo vreselijk als Jerry Lawler en JBL van voorgaande jaren. De commentary is niet enthousiast, niet interessant en heeft weinig toevoeging. 2K adverteerde ermee dat de commentary in WWE 2K18 was gemaakt in samenwerking met de mensen die werkten aan de commentary in NBA 2K18, maar daarvan is weinig terug te horen in WWE 2K18.

Daarnaast heeft de game last van lange laadtijden. Soms moet je wel een minuut wachten voordat een match geladen is, dat is voor hedendaagse standaarden veels te lang en iets waar ik me dagelijks aan irriteer. Hopelijk worden de laadtijden met een patch minder of kan de Xbox One X ervoor zorgen dat de laadtijden minder worden.

Daarnaast is de season pass prijs een ding voor mij. Dit jaar is de content in de season pass zeker gehalveerd en is de prijs hetzelfde gebleven, iets waar mijn haren van overeind sprongen.

Conclusie

WWE 2K18 is net zoals elk jaar een game voor de worstelfans en niet echt voor de casual gamer. Ik weet niet zozeer of WWE 2K18 dit jaar weer een stap vooruit heeft gedaan en twee stappen terug, maar alsnog voelt het niet als een grote sprong voorwaarts van WWE 2K17. Op grafisch aspect is er veel gebeurt en de MyCareer mode is een stuk interessanter, maar Universe Mode is nog steeds hetzelfde. Daarnaast heeft de game last van lange laadtijden en last van framedrops als je 8 man matches speelt. Daar tegen over staat wel dat de game wel doet, wat het moet doen en dat is WWE fans geven wat zij willen. Genoeg modes om in te kunnen worstelen en genoeg modes om te creëren wat je maar wilt. Daarnaast ziet de game er ontzettend gelikt uit en daarom is het voor worstelfans gewoon een must buy, alleen zal ik wel wachten op een price drop voor de season pass.

 

 

 

 

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x