Home Gaming World of Warships Review

World of Warships Review

[vc_column][vc_row][text_block_nav title=”Intro”]De derde installatie van Wargaming.net is hier, World of Warships. World of Warships richt zich niet op tanks of vliegtuigen, maar op oorlogschepen op zee. Wij mochten aan de slag met World of Warships, maar is deze World of game weer het spelen waard?

In world of Warhsips zijn er ontzettend veel schepen, maar wat Wargaming doet is heel erg goed. Wargaming heeft ervoor gezorgd dat er een goede balans is tijdens de matches. Zo kunnen bepaalde schepen maar één keer in een potje meedoen en daarnaast is er een goeie verdeling tussen de klassen en tiers. De vier klassen in World of Warhships zijn: Cruiser, Destroyer, Battleship en Aircraft Carrier. Daarnaast zijn er tien tiers, waarin je start met een Cruiser. Na deze cruiser kun je een andere Cruiser en een Destroyer vrijspelen.

Elk schip bestuurd dan ook weer anders, waardoor de gameplay interessant blijft, daarnaast gaat de gameplay ook niet vervelen, elke zeeslag blijft interessant en dat heeft Wargaming dan ook goed gedaan.  Het doel van sommige modes is bijvoorbeeld om basissen over te nemen. Hiermee verdien je punten en hiermee kun je uiteindelijk het potje winnen. Het idee klinkt simpel, maar door de geweldige balans op het veld en het grote scala aan schepen, blijft het spel interessant en leuk.

De verschillende soorten schepen, zorgen ook voor de nodige afwisseling. Zo is de Aircraft Carrier een interessante class. Met deze class heb je zicht over het hele speelveld. Zo ben je niet bezig met kanonnen, maar meer met het aansturen van schepen. De Destroyers en Cruisers, zijn juist heel erg wendbaar, waardoor je meer in actie bent. Let wel op, met deze twee classes ben je wel kwetsbaarder. Tussen deze twee classes zitten ook verschillen, zoals munitie en snelheid. De Battleships zijn ook handig om in te zetten in het speelveld, deze schepen zijn wel langzamer dan de Destroyers en de Cruisers, maar zijn wel veel krachtiger en kunnen meer schoten hebben van de tegenstander.
aX5TiBj

Als laatste is het levelsysteem erg interessant, in het begin van mijn speelsessie, vond ik het allemaal erg snel gaan, ik was snel in tier IV, terwijl het maar tot Tier X gaat (Tier 10). Uiteindelijk gaat dit een stuk langzamer, waardoor de diepgang leuk blijft, maar Wargaming had misschien wel wat meer balans kunnen brengen in het levelen. Daarnaast blijft het natuurlijk mogelijk om snel naar Tier X te gaan, door gewoonweg points te kopen. Want ondanks dat de game leuk is, blijft het een

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Free to Play”]Free to Play game

Wargaming is qua gameplay een heerlijk spel, waar je weinig of helemaal geen geld hoeft uit te geven. Het is daarom een goed uitgewerkte Free to Play game. Het enige waar je geld voor kan uitgeven zijn voor Premium schepen en ik moet zeggen, de premium schepen spelen wel heerlijk! Je geld meer dan waard, maar je moet er wel even voor in de buidel tasten.

Als de kogels de lucht in vliegen zit ik aan het scherm gekluisterd

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Graphics”]Graphics en Geluid

Wij konden de game helaas niet op volle kracht draaien, hierover was onze hardware niet sterk genoeg. Wel hebben we even wat video’s gecheckt waarin men de instelling op 1080p heeft gezet. Wij vonden de game er al lekker uit zien, en op 1080p komt de game echt van stal. Als je dan met je groep vrienden aanval en inzoom, man als die kogels de lucht in vliegen zit ik aan het scherm gekluisterd. Voor mij  zou dit al een reden zijn om me PC te upgraden. De graphics zorgen daarnaast voor een goede setting en sfeer, maar helemaal gegrepen wordt je toch van het geluid. Het geluid van je diesel motor, het roer dat je even een paar graden draai, er is aan alles gedacht. Je zit gewoon op je boot, headset op en gaan.

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Communicatie”]Communicatie is lastig en niet elk nieuw schip is geweldig

Dit deel is toch wel het nadeel van de game. De game draait op communicatie, want als je goed samenspeelt, dan gaat het potje makkelijker, maar vooral veel leuker. Jammer genoeg is communicatie niet sterk in deze game. Veel potjes gaan als een ongecontroleerd potje Call of Duty, iedereen gaat zijn eigen kant op en niemand houdt het team in zijn achterhoofd. Het blijft daarom lastig om met vreemden te spelen, dit is jammer, want de game speelt lekker weg, maar het is ontzettend frustrerend om te verliezen doordat je team gewoonweg niet samenspeelt.

Daarnaast is er nog een klein nadeel, of nou ja, een soms wat demotiverend nadeel. Ik heb een paar keer gehad dat ik erg excited was voor een nieuw schip die vrij zou komen in bijvoorbeeld Tier VI. Soms valt het dan wat tegen dat dit schip dan in het kanonnen departement dan wat minder is dan mijn huidige boot. Gelukkig kan je de boten verkopen en daaruit ervaringspunten halen om weer te sparen voor de Boot die je in Tier VII kan kopen die in het kanonnen departement weer beter is dan je boot uit Tier VI.

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Conclusie”]Conclusie

World of Warhsips is een geweldige game die veel content geeft voor het Free to Play mechanisme. Toch blijft het Free to Play idee aantrekkelijk om geld in te steken, je wilt namelijk dat premium schip en geef jezelf ongelijk, ze spelen gewoon ontzettend lekker. De graphics in de game zijn niet overweldigend, maar het is prima, de game loopt goed en vraagt niet te veel van je PC, het zorgt ervoor dat de framerate lekker blijft lopen. Dit zorgt ervoor dat de game toegankelijk is voor veel mensen en ook voor kinderen, die de game waarschijnlijk geweldig vinden.

De variatie tussen de vier classes is leuk, en afwisselend. De Destroyer en de Cruisers blijven mijn favoriet, maar voor de wat rustige speler is Aircraft Carrier ideaal, zo biedt World of Warhips voor ieder wat wils. Het levelen gaat in het begin af en toe snel, maar later wordt dit minder, waardoor er diepgang en uitdaging in het spel blijft.
De enige nadelen zijn toch dat de game wat langzaam verloopt, het duurt namelijk even voordat je eindelijk in de actie komt. Dit neemt af en toe wat weg van de actie en ook de spanning in het gevecht. Daarnaast blijft het vervelend dat de communicatie iets is waar weinig mensen gebruik van maken, waardoor het soms wat plezier wegneemt in het spel.
GTWOtS6

World of Warships is een heerlijke game om weg te spelen als je even wat tijd over hebt, het spel biedt actie en plezier, maar soms wordt dat weggenomen door de kleine nadelen. Desalniettemin is World of Warships een game die je speelt, je blijft spelen als je er goed inzit en je daarnaast zeker voor een lange tijd bezighoudt, als de communicatie goed werkt.

[/text_block_nav][review_summary title=”Review” summary=”World of Warships is een heerlijke game om weg te spelen als je even wat tijd over hebt” positives=”Free to play
Gameplay werkt goed
Balans