Home Gaming Review: Lego Marvel Avengers

Review: Lego Marvel Avengers

[vc_row][vc_column][text_block_nav title=”Intro”]TT Games heeft weer een nieuwe Lego game uitgegeven, na Harry Potter, The Hobbit, Star Wars, maar ook Marvel Super Heroes is het nu de tijd aan The Avengers om zich te verzilveren in Lego. Is deze nieuwe lego game net zo geweldig als zijn voorgangers of valt het tegen? Een ding kunnen we zeker verwachten, veel flauwe humor, veel lego en superhelden met humor! Dus ik kon als groot Marvel fan niet wachten tot ik Lego Marvel Avengers kapot mocht spelen..

Lego Marvel Avengers is een heerlijke game, vooral voor de fans. Wat dat is wel iets wat je met deze game moet hebben, feeling. Als je geen Marvel fan bent als kind of als volwassen. Je merkt dat deze game een heerlijkheid is voor de fans, dankzij heerlijke gameplay, humor, maar dat het soms ook de plank mis slaat. Lees het allemaal hieronder in onze Lego Marvel Avengers review!

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Gameplay”]Gameplay

Na 8 jaar Lego games, is de formule grotendeels onveranderd gebleven. Je vecht tegen de Bad Guy, je bouwt met legostenen, je puzzelt veel en je hebt meestal een aanval. Deze keer zien we wel iets nieuws, iedereen heeft namelijk een speciale aanval, zo heeft Iron Man een laserbeam en heeft Thor een aanval waarmee zijn hamer donder uitstraalt. Dit is een leuke afwisseling van de repetitieve gameplay, omdat het na 8 jaar gewoonweg hetzelfde is, met mooiere graphics. Toch is het soms frustrerend, omdat Thor zijn aanval moet opladen en als je dit even verkeerd doet, dan komt er een animatie waarin Thor onbestuurbaar even is, waardoor je in cruciale momenten even niet kan vechten.

Toch blijft de gameplay vermakelijk, omdat het zo simpel is, het is dus aan de ene kant positief en aan de andere kant negatief, want hoe tof zou het zijn als we meer mogelijkheden zouden hebben met het vechtsysteem? Toch blijft het oud en vertrouwd en weet je meteen wat je moet doen als je de wereld van Lego inspringt. Innovatie zou fijn zijn, maar op welke manier.. Dat laat ik aan TT Games over.

Wat ik wel erg leuk vond, waren de combo moves, je kunt nu een tag team move doen met twee spelers, waardoor je bijvoorbeeld met Thor en Captain America ene move doet, waarbij Thor zich afzet op het schild van Captain America en meerdere vijanden uitschakelt met een dreun op de grond. Die moves zijn leuk om uit te oefenen en je ziet daardoor steeds een nieuwe move, die je nog niet eerder had gezien.

Toch is de game af en toe frustrerend te noemen, in vorige lego games was het over het algemeen duidelijk wat er van je verwacht werd en wat je moest doen. Ik ben momenten tegenkomen in Lego Marvel Avengers dat ik ergens stond en geen idee had wat ik moest doen. Als voorbeeld, in de eerste missie van Age of Ultron speel je met de Bad Guys, je moet een platform activeren, maar je krijgt geen enkele aanwijzing over hoe je het moet doen. Uiteindelijk ben ik hier uren mee bezig geweest voordat ik Youtube er maar bij pakte. Het is soms echt te onduidelijk en er zouden wat meer aanwijzingen mogen zitten. Want als ik het al niet voor elkaar kan krijgen, krijgen dan alle kinderen van een jaar of 5 het wel voor elkaar?

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Geluid”]Geluid

De humor in Lego Marvel Avengers is en blijft geweldig, van de milkshakes tot aan een boze Hulk. De One Liners schieten je om de oren, maar slaan soms ook de plank helemaal mis, waardoor je even denkt, wie heeft deze grap geschreven?

Daarnaast zijn de scenes niet helemaal goed geschryoniseerd, vaak merk je dat de ene stem veel harder is dan de ander. Zo heb je een headset op en denk je, wat praat Iron Man hard, terwijl je 2 seconden Thor veel zachter hoort praten. Het geluid is niet consistent, waardoor de scenes waarin gepraat wordt af en toe niet lekker klinken.

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Graphics”]Graphics

De graphics zien er wel weer geweldig uit! Op bepaalde momenten keek ik naar de omgeving en dacht ik, is dit echt Lego? De omgevingen zien er gewoon strak uit en het is absoluut geen straf om er doorheen te lopen. Ook Asgard en New York zijn twee geweldige plaatsen om door heen te lopen, want New York is mooi nagebouwd in de wereld van The Avengers.

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Verhaallijn”]Verhaallijn

In Lego: Marvel Avengers speel je in het Avengers musuem, de eerste film en Age of Ultron staan centraal, maar er zijn regelmatig flashbacks naar de oude films van de individuele Avengers. Zo zie je een flashback naar Captain America en hoe hij Captain America werd. Het is leuk om die momenten te spelen, maar doordat ze door de verhaallijn van de film zitten, voelen ze vreemd aan. Ze dienen niet echt ergens voor namelijk, behalve om wat extra informatie over het karakter te geven. Soms zat ik dan ook echt te denken, was dit onderdeel van de film Age of Ultron? Waarbij de conclusie kwam dat het niet zo was.

Ik denk eerder dat al deze achtergrond informatie later vrijgespeeld had kunnen worden, waardoor je aparte delen van de films kon spelen, want nu was de game niet consistent met het vertellen van het verhaal van de films. Het wordt nu onduidelijk waar je bent in het spel en de extra momenten zorgen alleen voor meer gameplay, niet voor meer duidelijk.

Ondanks dat zijn de Avengers film prachtig uitgewerkt in de game. De iconische momenten zoals de Battle of New York kan helemaal naspelen en het voelt heerlijk aan. De game laat je genieten van deze grote gevechten, maar laat je ook nadenken, zoals de dood van een Shield Agent door Loki. Die dood is prachtig uitgewerkt, waardoor kinderen weten dat die dood is, maar dat het niet volledig te zien is.

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Conclusie”]Conclusie

Lego Marvel Avengers blijft een ijzersterke game in het Lego Universum, maar het slaat af en toe de plan mis. Het is en blijft de oude en dezelfde formule die al 8 jaar wordt gebruikt. Daarnaast vallen de dialogen soms uit de toon, waardoor de scenes waarin er wordt gepraat niet erg sterk zijn. De vernieuwingen aan de gameplay voelen fris aan, maar zijn soms frustrerend, omdat sommige knoppen een functie hebben bij indrukken of vasthouden, waardoor Thor zijn speciale aanval soms mis gaat.

De humor blijft geweldig en je lacht soms erg hard, ondanks dat het ontzettend flauw is. Dit brengt de nodige lachmomenten mee, waardoor Lego Marvel Avengers sterk is, je lacht jezelf door de game heen, ondanks de mankementen.

[/text_block_nav][review_summary title=”Review” summary=”Lego Marvel Avengers is een leuke game, maar heeft zijn mankementen, waardoor je soms gefrustreerd raakt. De niet duidelijke missiestructuren en de onregelmatigheid in de missies, waardoor je springt van heden naar flashbacks, zijn raar en roepen eerder frustratie dan hoera op. Daarom zijn er verbeterpunten voor de volgende uitgave van een Lego game, maar zijn er ook bepaalde punten die absoluut niet moeten veranderen. ” positives=”Gameplay is sterk
Veel Humor
Marvel! ” negatives=”Soms weet je niet wat je moet doen
Gameplay is soms eentonig