Home Gaming Poochy & Yoshi’s Wooly World Review

Poochy & Yoshi’s Wooly World Review

Het gebeurt steeds vaker dat games van de WII U een tweede kans op de 3DS krijgen. De in 2015 uitgebrachte game is sinds kort ook te spelen op de 3DS. Gelukkig is er goed nieuws voor alle spelers van de Yoshi’s wooly world, de 3DS port heeft wat grote veranderingen en is dus niet je standaard poort.  In deze review gaan we kijken naar de veranderingen en toevoegingen ten opzichte van de WII U versie.

Wanneer je het spel opstart met je het verschil al snel. Het intro en level select zijn nu gemaakt vanuit een andere camera hoek. Je krijgt nu van voren in plaats vanaf boven zoals in de WII U versie. Wat mij snel op viel was dat het spel er meer toegankelijker uit ziet voor kinderen en dat werd al snel duidelijker wanneer er in mellow modus wordt gespeeld.

Wanneer je in mellow modus speelt heb je onbeperkt eitjes in de vorm van mini poochy’s. Deze poochy’s wijzen je ook op geheimen in het spel. Hierdoor wordt het spel ook voor de kleinere kinderen onder ons toegankelijker. En voor iemand die een game 100% wilt uitspelen, wordt dit bijna kinderspel. Dit kan je best letterlijk nemen, mellow modus is makkelijk. Je kan wel op elk moment in het level kiezen om in mellow modus te mini poochy’s weg te halen of weer terug te gaan naar klassieke modus, maar het blijft makkelijk.

Make your own Yoshi

Ontwerp je eigen Yoshi

Waar je bij de WII U versie nog  20 stempels verzamelde in elk level, zijn dit in de 3DS versie patronen geworden die je kan gebruiken om je eigen Yoshi te ontwerpen. Dit is echt een leuke toegevoegde waarde aan het spel. Ik vind het geweldig om de kleurrijke levels te spelen met mijn zelfgemaakte Joker. Hierdoor voelt het echt alsof het heel persoonlijk wordt.  Voordeel is ook dat je verschillende eigen ontwerpen kan opslaan.

Super Poochy run

In de 3DS versie is er een extra mini game toegevoegd die erg lijkt op super Mario run. Hierbij blijft Poochy rennen en jij moet op het juiste moment springen om zo veel mogelijk muntjes te verzamelen. Deze levels kunnen vrij snel verslaafd zijn als je eenmaal bent begonnen. Wat deze mini game zo goed maakt is dat hij voor elke gamer gemaakt is. Als simpele gamer kom je gewoon door het level, maar als je voor de high s
core gaat dan moet je alles echt goed gaan timen waardoor het een enorme uitdaging wordt.

Wanneer je de super schattige Poochy Amiibo gebruikt kan je extra levels krijgen van de mini game, maar veel verdere functies heeft deze niet echt. De Poochy krachtbadge is al vrij snel in de game vrij te spelen.

Poochy & Yoshi’s Wooly World is goed speelbaar op de 3DS. Op de gewone 3DS kan je misschien wat meer verlies van graphics ervaren dan op de New 3DS, maar dat zou niet moeten storen. Het is heerlijk om met de mega makkelijke mellow modus echt ontspannend te kunnen gamen en op elk moment naar een moeilijkere stand kan gaan. Het is gaaf hoe Nintendo het weer voor elkaar heeft gekregen om je een game weer helemaal opnieuw te spelen.