Home Gaming LEGO The Incredibles Game Review

LEGO The Incredibles Game Review

We leerden de familie Parr kennen in 2004 ten tijde van de eerste Incredibles film. Nu, 14 jaar later is er dan deel 2, met een goede timing is er dan meteen een nieuwe Lego Game met dit thema. Kan de game zich onderscheiden van de overige Lego games?

Met zo een ongelofelijke familie moet de game eigenlijk wel beter dan de standaard worden. Het verhaal start ook waar de laatste film start, de Underminder zorgt voor de nodige chaos en de Parr familie maakt zich op om de stad weer te redden. Elke clash uit de film wordt overgebracht naar de Lego wereld, we volgen zes levels door de huidige film en een andere zes paar volgen de gevechten met Syndrome uit het origineel. Het is een beetje een apart verloop in de tijdslijn, we beginnen hier met 2 en gaan later pas naar 1.

Over de 12 levels van de game is de gameplay eigenlijk zoals we die gewend zijn van de Lego serie, voorop staat nog steeds de plezier en het slopen van de omgeving, door dingen te slopen krijg je weer LEGO stukjes, deze zijn dan weer te gebruiken om een oplossing te bouwen voor in degame. Dit helpt ook bij het vinden van de mini-kit verzameling, tevens krijg je ook weer Stud Currency welke je in-game kan uitgeven aan items. Wat wel anders is in deze game zijn de family builds, je dient hier de karakters bij elkaar te krijgen en samen te werken om zo het apparaat te laten functioneren.

In de game is een goeie focus neergelegd op team werk, voornamelijk bij de grote doelen in de game. Elk lid heeft zijn eigen vaardigheid die in samenwerking met een ander tot grootse dingen kan leiden.

De levels zijn ook nog eens goed ontworpen en bieden genoeg variatie, dit zorgt er mede voor dat je niet echt het gevoel krijgt van : Ow, joepie nog meer lego L. Nee, door deze variatie in levels blijft de game toch leuk, ondanks dat het standaard format van de game niet echt afwijkt. Ondanks het feit dat je niet echt combos kunt uitvoeren en een speciale move als finisher kan gebruiken, is het vechten een beetje een simpele ervaring. De game heeft dan ook als doel een jong publiek te raken, maar toch een klein beetje uitdaging of een optie om aanvallen te blokken had leuk geweest.

Wat ik echt heel cool vindt is het grote roster in de game, je speelt niet enkel met de Familie Parr, nee er zijn nog genoeg andere super helden die in de game aanwezig zijn en speelbaar. Ruim 100 karakters, waaronder Acidic Reflux, Master Voyd en mijn persoonlijke favoriet Frozone, zullen speelbaar zijn.

De game zelf is niet vrij groot en in een goede zes uur ben je wel door het verhaal heen, gelukkig komt hier het freeroam gedeelte van de game tot zijn recht. Er zijn twee grote steden om te ontdekken, Municiberg en New Urbem. In free-roam ligt de prioriteit bij het schoonhouden van de straten door Misdaad missies te voltooien en andere misdaden die spontaan ontstaan op te lossen. Er zit hier helaas niet heel veel variatie in, dit kan leuk zijn voor 2 keer, maar na 10 keer is de lol er wel af.

Grafisch gezien is de game top, de karakters en omgevingen zien er strak uit in LEGO. Sommige plaatsen zijn echt strak overgenomen uit de film. Naast alle pracht en praal is het helaas balen dat het rijden van voertuigen niet echt gemakkelijk is. De voertuigen zijn erg lastig te besturen en zorgen eerder voor frustratie dan plezier, dit staat dan ook niet in balans met de rest van de game.

De game staat zijn mannetje in de lego franchise, het roster speelbare karakters is ruim en voldoende. De game is helaas wat aan de korte kant, het free-roam gedeelte maakt dit niet geheel geod. Leg de bugs even links en je hebt echt gewoon een plezierige game.

Als je de film hebt gezien is de game bijna een must.