Home Gaming LEGO DC Super Villains Review

LEGO DC Super Villains Review

LEGO het is leuk voor jong en oud zowel de games als het speelgoed. Vandaag hebben we de review van LEGO DC Super Villlains voor je waarin het de bedoeling is dat je het perspectief een keer ziet van de kant van de schurken. Dus is it better to be good? Of is het Good to be bad? Je leest het in deze review.

Traveller’s Tales de maker van de game LEGO DC Super Villains heeft al verschillende LEGO games afgeleverd die komen van films, series en cartoons. Denk hierbij aan de Star Wars, Batman, Jurassic Park, Pirates of the Caribbean noem het maar op. Na zoveel games uit gebracht te hebben die allemaal hetzelfde principe hebben zou je toch denken van het is klaar? Maar nee dat is het nog niet want ook deze game is goed neergezet met een leuk verhaal die ze zelfs in Hollywood zouden kunnen gebruiken.

Je word gerekruteerd als nieuw karakter om bij de villains te komen. Dit karakter kun je zelf maken en er is veel om uit te kiezen over hoe je je karakter er uit wil laten zien. Heb je dit gedaan ga je de strijd aan. Het verhaal van LEGO DC Super Villains draait er om dat de schurken bezig zijn om een bank te overvallen. Hierbij worden ze op de hielen gezeten door Batman, Superman en de rest van de Justice League. Wanneer ze klaar zijn met de bankoverval worden de helden van de Justice League naar aarde 3 gezet en het Justice Syndicate (  wat eigenlijk dezelfde karakters zijn uit de Justice League maar dan onder andere namen ). van aarde 3 naar aarde 1. Hebben deze helden veel goeds in de zin of zijn hun eigenlijk ook bad guys?

Je komt in deze game een breed arsenaal aan karakters tegen uit de DC Comics. Denk aan de bekende karakters zoals Superman, Batman, Lex Luthor, Darkseid, Joker noem maar zo gek op. Maar ook de onbekende karakters uit de DC Comics zie je in deze game terug. In totaal heb je ongeveer 100 speelbare karakters uit de DC villains wereld tot je beschikking ( als je ze vrijgespeeld hebt ).

Je zult merken dat je bij de eerste keer dat je de game uitspeelt nog niet alles kan halen wat er in de game zit. Dit komt omdat je voor sommige plekken de ability’s van verschillende karakters nodig hebt. Je kan een level altijd uitspelen en later in Free Play nog een keer doorspelen en dan het karakter inzetten die op dat moment benodigd is op die plek.

De graphics van de game zijn over het algemeen redelijk te noemen. Het zijn geen over de top graphics maar wel gewoon zoals je het verwacht van een LEGO game niet te moeilijk gemaakt als het maar leuk is. Er zit wel een vooruitgang in als je de game vergelijkt met LEGO Jurassic World. Het ziet er allemaal kleurrijker uit en vrolijker.

De game speelt heerlijk weg. Alles loopt zoals het moet en alles voelt en is vertrouwd en dat komt vooral omdat de LEGO games niet veel van elkaar afwijken. Dat is dan ook gelijk in mijn ogen een minpunt er mag wat mij betreft wel wat meer afwisseling in gameplay komen in de LEGO serie.

Replay

Wat LEGO DC Super Villains leuk doet is dat je de game lekker samen op de bank kunt spelen met 2 controllers. Dit is wat de meeste games tegenwoordig missen een leuke co-op ervaring. De game komt ook het beste tot zijn recht in de co-op modus want dan is het vooral lol hebben en samen door de levels heen knokken en puzzelen. Helaas zit er in deze game geen online Multiplayer mogelijkheid dus een tweede controller is benodig voor dit spel.

Als je de game eenmaal uit hebt gespeeld kun je nog in de free play modus alle levels nog een keer doen om alles er uit te halen wat er in zit. Je hebt ook nog een open wereld tussen de levels in waar ook nog genoeg te behalen is zoals: missies en races.

In totaal ben je in een uurtje of 10 wel door de verhaallijn heen en tel daar nog 15 a 20 uur bij om de game voor 100% compleet te hebben.