Home Gaming Just Dance 2019 Review

Just Dance 2019 Review

De Just Dance game serie stamt al uit 2009 en heeft al vele officiële delen en spin-offs gehad. Weet dit jaar het nieuwste deel in de Just Dance serie te vernieuwen of is het meer van hetzelfde? Je leest het in de review van Just Dance 2019.

Als je de game opstart krijg je bij de versie die ik speelde ( Xbox One versie ) al gelijk de optie hoe ik de game wilde spelen met een Kinect camera of met een mobiele telefoon. Nu ik zelf geen Kinect meer heb ben ik verplicht dit met de mobiele telefoon te doen. Ik had bij het begin geen idee of dit een goede manier was om te gamen maar Ubisoft heeft met de Just Dance Controller App een goede app afgeleverd die zorgt dat jou telefoon een controller word. Als je eenmaal ingelogd bent met je telefoon op hetzelfde draadloze netwerk als je Xbox One kun je aan de slag en kun je beginnen met je profiel aan te maken. Dit kan met een paar simpele stappen op je telefoon geregeld worden. Je kiest een avatar en een titel die bij jou past en je gaat aan de slag.

Als je eenmaal alles hebt aangemaakt kan de gekte beginnen en kun je er op los gaan dansen. Je kan gaan beginnen in Just Dance 2019 met dansjes voor kinderen of voor volwassenen er is voor ieder wat wils. De dansjes worden in Just Dance altijd aangegeven met een poppetje in het scherm die aan het dansen is. Jij moet met je telefoon de aangegeven dans moves die onderin het scherm langs komen na doen en zo perfect mogelijk proberen na te bootsen zodat je een goede score kunt krijgen. Je kan met 5 soorten punten scoren dit is van OK het laagste naar Perfect het hoogst. Soms is er ook een mogelijkheid om heel veel punten te verdienen door een bepaalde pose aan te nemen die aan word gegeven en daar verdien je dan YEAH mee dit houd in veel punten.

Natuurlijk is het het leukst om met zoveel mogelijk mensen te dansen die optie is er dan ook. Je kan met maximaal 6 spelers zowel offline als online doen. Online kun je met 6 spelers vanaf je eigen console spelen en het dan tegen alle anders dansers over de wereld opnemen. Het handige is dat degene met de hoogste score komt in het score register online. Je kunt zodoende leuke scores neer zetten voor de online rankings.

Je kunt naast de standaard nummers je ook aanmelden bij Just Dance Unlimited hierbij krijg je bij het begin al zo rond de 400 extra speelbare nummers erbij. Dit varieert van oude nummers tot de allernieuwste en word constant uitgebreid. De Unlimited versie kan je de eerste maand gratis uit proberen en daarna moet je betalen.

Je kunt ook aan de World Dance Floor meedoen. Hierbij kun je meedoen aan toernooien en verschillende nummers online doen en dan kun je je world ranking beter omhoog of misschien omlaag halen. Je kan ook verschillende levels behalen die steeds meer nieuwe dingen met zich mee brengen en je kan hiermee Mojo verdienen. Die Mojo kun je spenderen aan nieuw artwork, nieuwe avatars, nieuwe nummers en nog veel meer.

Het nadeel van de game vind ik dat het moeilijk onder de knie te krijgen is welke moves je wanneer moet doen en wat de moves in houden. Het zou fijn zijn als er een training modus in zou zitten die zou zorgen dat je de moves beter onder de knie kan krijgen en dat je alles perfect zou kunnen behalen. Voor de rest zou het ook mooi zijn als er meerdere nummers waren geweest in de normale muziek lijst. Als Just Dance Unlimited afgelopen is heb je dan in één keer 400 nummers minder dat ga je wel merken.

Wat wel leuk is is dat er veel variatie zit qua nummers. Je hebt rustige nummers met rustige dansjes maar je kan ook precies het tegenovergestelde krijgen. Als je bepaalde nummers goed doet kun je hiervan ook een extreme versie van vrijspelen. Dit is een versie die alles wat je in je hebt gaat proberen uit de kast te halen.

Al met al is Just Dance 2019 een heerlijke game geworden met veel variatie in muziek. Heb je alles uitgespeeld wat betreft de 40 tracks die bij de game zitten kun je aan Just Dance Unlimited beginnen hierbij krijg je dus die 400 nummers extra. Het jammere is dat je voor deze service na één maand gratis spelen moet betalen. Online is een genot en voor iedereen is er altijd iets te doen.