Gaming
Now Reading
GRAVEL Dev Diary 1: Tech Evolution
0

GRAVEL Dev Diary 1: Tech Evolution

by Mark van Truijen17/07/2017

Milestone, een van de oudste en grootste racegame-ontwikkelaars ter wereld, is terug met Gravel, een nieuwe IP die spelers verplaatst naar de wereld van off-road racen op vier wielen. Onlangs verscheen de eerste van een serie Dev Diaries die spelers een kijkje achter de schermen geeft bij de ontwikkeling van de game! 

Nieuwe Graphics Engine: UNREAL® ENGINE 4

Gravel is de eerste ‘vier wielen’-racegame die het Milanese productiehuis ontwikkelt met hulp van de Unreal® Engine 4 van Epic Games, wat resulteert in een enorme technologische sprong voorwaarts ten opzichte van eerdere games. Dit wordt bevestigd door Ivan Del Duca, technisch directeur bij Milestone: “De Unreal Engine is een game framework van Epic Games waar Milestone graag gebruik van maakt, voornamelijk om grote stappen voorwaarts te zetten op technologisch gebied. Met deze engine kunnen we tracks nabouwen in extreem grote gebieden van de wereld om ons heen.”

 

Mike Gamble, European Territory Manager bij Epic, legt uit dat Milestone en Epic nauw samenwerken. “Door de combinatie van de Unreal Engine en Milestone’s expertise in de racingsector is iets heel bijzonders ontstaan, ik kan niet wachten om de game te spelen.”

 

De nieuwe graphics engine heeft een significante impact op alle aspecten van de productie, van design tot graphics. De engine verbetert de processen om de races, modes en omgevingen te ontwikkelen en garandeert een verbluffende rendering van de spelwereld, inclusief de uitgestrekte landschappen met kenmerkende elementen waar spelers doorheen kunnen racen in Cross Country of de rendering van de belichting.

En dat zijn nog lang niet alle indrukwekkende prestaties, want deze nieuwe technologische generatie zal zelfs de meest veeleisende gamer weten te imponeren. Naast de innovaties op het gebied van de graphics, zullen fans en insiders ongetwijfeld ook de verbeteringen in het geluid opvallen, dankzij het nieuwe REV soundsysteem van Crankcase Audio.

Daarmee is een eind gekomen aan de eerste Dev Diary, waarin slechts enkele innovaties zijn onthuld van deze nieuwe generatie in de langdurige race-traditie van het Milestone productiehuis. Gravel wordt aangeprezen als de ultieme off-road ervaring: neem deel aan grenzeloze uitdagingen, met fanatieke competities, extreme sprongen en zenuwslopend bochtenwerk. De complete racevrijheid en agressieve competitie worden de echte sterren van de show.

Spelers kunnen aan boord van de krachtigste wagens deelnemen aan 4 verschillende disciplines.

In Cross Country strijden spelers tot het laatste checkpoint in enkele van de fraaiste gebieden ter wereld. In Wild Rush scheur je plankgas door enkele van de meest exotische en woeste locaties. Speed Cross laat spelers racen over enkele van de mooiste tracks ter wereld, terwijl ze in Stadiums strijden in arena’s met spectaculaire layouts en springschansen!

Gravel laat je dit alles in eerste persoon beleven en deelnemen aan een gestoorde show die wordt uitgezonden op Gravel Channel web TV. Tijdens een reis rond de wereld kun je de Off-Road Masters uitdagen in elke discipline en strijden voor de officiële wereldkampioenstitel!

De game komt begin 2018 beschikbaar op PS4™, Xbox One®, het alles-in-een games- en entertainmentsysteem, en pc/STEAM™.

What's your reaction?
Love It
0%
Interested
0%
Meh...
0%
What?
0%
Hate It
0%
Sad
0%
About The Author
Mark van Truijen
Eigenaar van That's Gaming en That's Service. In het bezit van een Xbox One, en vorige generaties consoles. Potje Fifa?? Hell Yeah.