zondag , 24 september 2017

Destiny krijgt hogere resolutie zonder Kinect

Tussen al het geweld van de E3 hebben we ook ander nieuws. Destiny, de nieuwe shooter van Bungie, zal een hogere resolutie krijgen doordat Microsoft de Kinect niet meer bij de Xbox One verplicht stelt. Dat zei Xbox-baas Phil Spencer in een podcast met Larry ‘Major Nelson’ Hryb.

Naar aanleiding van een ontwikkelaarsupdate die deze maand word doorgevoerd is het mogelijk 10 procent meer GPU kracht uit de Xbox One te halen. Deze werd normaal gebruikt voor Kinect maar nu mag de ontwikkelaar zelf kiezen wat ze doen met deze 10 procent.

De keuze bij Bungie is uitgekomen op het opschroeven van de grafische kracht voor de aankomende shooter. Spencer noemde ook Xbox One-exclusive Sunset Overdrive als voorbeeld, die de extra kracht gebruikt om een levendigere wereld neer te zetten.

Verder benadrukt Spencer dat Kinect op de Xbox One aangesloten kan blijven. De extra rekenkracht wordt automatisch aangewend bij het opstarten van een spel en zodra spelers terug naar het hoofdmenu gaan, functioneert Kinect weer. De Xbox One-bundels zonder het bewegingsgevoelige accessoire worden vanaf vandaag verkocht in landen waar Microsofts nieuwe console al uit is.

About Mark van Truijen

Eigenaar van That's Gaming en That's Service. In het bezit van een Xbox One, en vorige generaties consoles. Potje Fifa?? Hell Yeah.

Check Also

Dragon Ball Xenoverse 2 nu beschikbaar voor Nintendo Switch (Trailer)