Home Reviews Arrow: “Sins of the Father” Review

Arrow: “Sins of the Father” Review

[vc_row][vc_column][text_block_nav title=”Intro”]Na de geweldige aflevering van vorige week werd het voor Arrow moeilijk om zo’n goede aflevering op te volgen, gelukkig kan ik zeggen dat het ze wel gelukt is met een ontzettend goede aflevering.

Deze review bevat spoilers.

Arrow gaat verder waar het was gebleven, dit betekent dat we deze aflevering gaan zien hoe ze Thea gaan genezen, we zien Felicity en haar ontmoetingen met haar vader, en we blijven nog steeds de flashbacks zien waar geen touw aan vast te knopen is.
Beginnend met Felicity, vorige aflevering kwamen we samen met haar erachter wie haar vader was en deze aflevering zien we hoe ze samen proberen een band op te bouwen, dit wordt sterk ontmoedigd door haar moeder die zegt dat mensen nooit zullen veranderen. Felicity die dit eigenlijk niet wilt geloven besluit een test te doen of haar vader betrouwbaar genoeg is. Tot haar grote spijt is dit niet het geval en besluit ze om hem erin te luizen zodat hij opgepakt wordt voor alle misdaden die hij heeft gedaan. Ik vond dit allemaal goed uitgevoerd omdat jij ziet dat Felicity het er moeilijk mee heeft, ook zie je dat de vader het niet alleen maar slecht bedoeld wat de scenes nog net een stukje tragischer maken.

Verder in deze aflevering zien we hoe het met Thea gaat aflopen. Dit is dan ook waar de aflevering echt begint te shinen. Niet alleen zien we een paar ontzettend toffe gevechten, er gebeuren ook een hoop dingen die zeker gevolg gaan hebben op de toekomst van Arrow en misschien wel alle andere series. Hiermee bedoel ik het feit dat de League of Assassins officieel op word geheven. Dit komt allemaal omdat Nyssa (waarvan we vorige aflevering zag dat ze ontsnapt was van Malcolm) die het geneesmiddel heeft om Thea beter te maken van Olliver vraagt om Malcolm te vermoorden.
Na lang twijfelen en een wapenstilstand dat alles goed zou maken maar werd verbroken door Malcolm later komt het erop neer dat Olliver Malcolm een op een moet vechten voor wie nu de leider van de League of Assassins wordt (als Olliver wint wordt Nyssa het, als Malcolm wint, blijft hij het). Na een vrij tegenvallend en snel gevecht hakt Olliver de arm van Malcolm eraf waardoor hij en wint, en Malcolm alsnog in leven laat. Dit maakt Nyssa nu Ra’s Al Ghul en besluit gelijk de league op te heffen. Malcolm is hier helemaal niet blij mee en besluit wraak te nemen op Olliver. Dit doet hij door Dhark te vertellen wat Olliver zijn zwakke plek is namelijk zijn zoon. Dit jammer want dat betekent waarschijnlijk dat zijn zoon het graf is wat we dit hele seizoen al in flashforwards zien, en sinds we niet echt een band met die zoon hebben gaat dat denk ik tegen vallen (ik kan het fout hebben).

batman-dc-and-dark-knight-rises-easter-eggs-in-arrow-4-13-sins-of-the-father-835129

Als laatste in de aflevering hebben we nog de flashbacks. Normaal heb ik het hier niet echt over omdat ze niet zo speciaal zijn maar nu wil ik dat toch wel even doen. Dit hele seizoen zien we Olliver al bij een soort kamp dat allemaal magische dingen zoekt, hier ging hij van gevangene, tot werkende naar gevangene. Opzicht is dit een best interessant verhaal, het jammere is alleen dat het totaal niet overeenkomt met wat er in het hoofdverhaal gebeurt. Dit was vorige seizoenen wel en voegde een groot deel toe aan het verhaal, daarom vind ik het raar dat het dit seizoen nog niet het geval is geweest, het zou kunnen dat we dit later in het seizoen nog gaan zien maar tot nu toe snap ik het nut van de flashbacks niet. Als het daarom wel nog duidelijk wordt dan neem ik mijn woorden terug maar voor nu vind ik het een nadeel.

[/text_block_nav][text_block_nav title=”oordeel”]Oordeel:
Deze week hebben we weer een goede Arrow aflevering, hij is misschien niet zo goed als de vorige maar dat kan ook bijna niet. Er zijn weer flink wat plotpunten bij gekomen waar we volgende aflevering vast wat meer info over gaan krijgen dus dit was zeker goed!

[/text_block_nav][review_summary title=”Review” summary=”Arrow houd de kwaliteit goed vast”
positives=”Felicity en vader
Actie scenes